İstanbul'da tarihi yarımadadaki turistik mekanlarda bayram yoğunluğu - Tourexpi, sizler için turizmde olup bitenleri takip ediyor!

Türkiye
İstanbul'da tarihi yarımadadaki turistik mekanlarda bayram yoğunluğu
Ramazan Bayramı tatili ve güneşli havanın etkisiyle tarihi yarımada, yerli ve yabancı turistlerin yanı sıra İstanbulluların akınına uğradı.

Bayramın ikinci gününü İstanbul'un tarihi ve turistik yerlerini gezip değerlendirmek isteyen vatandaşlar Sultanahmet Meydanı, Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerifi ile Yerebatan Sarnıcı'nın bulunduğu alanda yoğunluk oluşturdu.

İstanbul'un ünlü lezzetleri mısır, simit ve kestane satın alanlar, banklarda ve çimlerde oturarak güzel havanın tadını çıkardı.

Bazı ziyaretçiler cep telefonlarıyla özçekim yaptı, bazıları ise Ayasofya'nın önünde fotoğraf çektirdi.

Yabancı turistler, bireysel olarak veya kafilelerdeki rehberler eşliğinde tarihi mekanları dolaştı.

Tarihi yarımadaya kent içinden ve il dışından gelen vatandaşlar müze ve camileri ziyaret etti.

Ailesiyle gezen Harun Sevinç, bayram harçlıklarını topladıktan sonra ailecek gezmeye çıktıklarını söyledi.

Buradan sonra parka gitmek istediğini dile getiren Sevinç, meydanın çok kalabalık olduğunu ifade etti.

Annesi Halime Sevinç, şehir dışından gelen kardeşini İstanbul gezisine çıkardıklarını belirtti.

Ayasofya'nın önünde eşinin fotoğraflarını çeken Nurcan Kandeğer, Şile'den geldiklerini söyledi.

Kandeğer, "Yerebatan Sarnıcı'nı gezdik, şimdi Ayasofya'yı gezeceğiz. Çocuklar tatile, başka yerlere gitti. Biz de buralarda vakit geçiriyoruz." dedi.

Eşiyle tarihi ve turistik kenti gezen Ahmet Özcan, "Bayram dolayısıyla Ordu'dan geldim. Fındık zamanı hep oradayım. İstanbul çok güzel, her şeye değer. İnsanların güzelliğine bakın. Ayasofya'ya giriyorlar, çıkıyorlar." diye konuştu.

"Ayasofya'yı, köprüleri görmeye geldik, güzel oldu"

Emre Işık ise ailesiyle gezdiğini, bayramın çok güzel geçtiğini anlattı.

Tarihi yarımadanın çok kalabalık olduğuna dikkati çeken Işık, "Ayasofya'yı, köprüleri görmeye geldik, güzel oldu. Dün akrabalarımızı ziyarete gittik, büyüklerimizin ellerini öptük, harçlık aldık. Beğendim buraları. Ayasofya'ya giremedik, çok kalabalık. Sıra gelirse gireceğiz." ifadelerini kullandı.

Bayramda Erzurum'dan İstanbul'a gelen Ferhat Şengel, çevresi hoş olmasına rağmen kenti kalabalık bulduğunu söyledi.

Şengel, yaklaşık 6 gün burada kalacaklarını aktararak, "Gezmeyi, tozmayı düşünüyoruz. Allah nasip ederse, o kalabalık bitsin, Ayasofya-i Kebir Camii'ne de girmeyi düşünüyoruz." dedi.

"Bu güzel maneviyatı çocuğumuza da gösterip döneceğiz"

Ahmet Şekeral ise eşi ve kızıyla birlikte Manisa'dan hem aile ziyareti hem de bayram tatili için geldiklerini anlattı.

Buradan Gülhane Parkı'na ineceklerini, oradan da Boğaz turu yapacaklarını dile getiren Şekeral, "Marmaray'a binip, geldiğimiz yere geri döneceğiz. Çok kalabalık olmuş ama yapacak bir şey yok." diye konuştu.

Nurcan Şekeral da İstanbul'da çok güzel bir manevi atmosfer olduğunu vurgulayarak, "Seviyoruz İstanbul'u ama çok kalabalık. Bu güzel maneviyatı çocuğumuza da gösterip döneceğiz." ifadelerini kullandı.

Çocuklar bayram harçlıklarıyla lunaparkta eğlendi

Bayram harçlıklarını değerlendirmek isteyen çocuklar da Bostancı'daki lunaparkta yaşıtları ve aileleriyle birlikte zaman geçirdi.

Bayram tatili dolayısıyla en yoğun günlerinden birini yaşayan lunaparkın bulunduğu alan çocukların sevinç çığlıklarıyla doldu.

Bilet gişesinde ve oyuncakların önünde uzun sıraların oluştuğu parkta, kimi çocuklar oyuncak aletlerine aileleriyle kimileri de yaşıtlarıyla binmeyi tercih etti.

Satıcılardan dondurma, mısır ve pamuk şeker alıp sıra bekleyen çocuklar, dönme dolap, gondol, ahtapot ile korku treni gibi oyuncuklarda bayramın tadını gönüllerince çıkardı.

"Normal günlerde bu kadar kalabalık değil"

Lunapark işletmecisi Ceren Celasun Demirtaş, bayram yoğunluğundan dolayı mutlu olduklarını söyledi.

Oyuncak takımlarının bakımını düzenli aralıklarla yaptıklarını dile getiren Demirtaş, "Normal günlerde bu kadar kalabalık değil ama Ramazan Bayramı'nda aileler çocuklarını alıp eğlenmek için buraya geliyor. Küçük çocuklarımız için de oyuncaklarımız var. Büyükler için ise adrenalin dolu takımlarımız var. " dedi.

Oğlunu lunaparka getiren Sadık Karataş, bayramdan önceki döneme göre bilet fiyatlarının yüksek olduğunu söyledi.

Kızları Miran Karataş ise lunaparka gelmesini çok istediğini kaydederek, "Korku trenine bindik, dönme dolaba bindik, bir de çarpışan arabalara bindik. Korku trenine daha önce binmiştim, korkmadım. Bir yerde sanki durdu, orada biraz tırstım. Lunaparka gelmeyi seviyorum." diye konuştu.

Biletleri bayram harçlıklarıyla aldığını dile getiren Arkın Safa, "Arkadaşım Metehan ve ailemizle geldik. Aslında aksiyonlu çok şey var ama bence en iyisi ortalamayı bulmak. Mesela korku treni ile çarpışan araba." dedi.

Harçlıklarını biriktirdiğini kaydeden Metehan Güner, oyuncak zevklerinin arkadaşı Arkın Safa'yla aynı olduğunu anlattı.

Kızlarını lunaparka getiren Bihter Gözükara, çocukların bayram coşkusuyla burada eğlendiğini ifade etti.

Kızı Masal Yaman, "Buraya gelmeyi biz istedik. Kaç gündür istiyorum hatta bunu çok çok önce planladık. Neye binsem bilmiyorum, son biletim kaldı. Seçmeye çalışıyorum. Biletleri babamın parasıyla aldım." diye konuştu.

Ömer İlkay Demir, babasıyla eğlenmeye geldiklerini, çarpışan arabaya ve ahtapota bineceği, gondoldan korktuğunu anlattı.

Bayramlık kıyafetleriyle parka gelen Nesibe Musabekova, "Şeker topladım, oyun oynadım. Büyüklerin elini öptüm, çok para topladım. Korkunç alete, salıncağa ve ahtapota bineceğim." ifadelerini kullandı. (AA)